Alla inlägg under januari 2010

Av Sandra - 27 januari 2010 22:21

Två saker att tänka på innan man ser filmen;

Det är första gången jag rider Hero och det är snöstorm utanför!

Av Sandra - 27 januari 2010 21:25

Hero har ju figurerat i bloggen innan och idag var det dags för min premiärtur på honom. Jag fick nästan klättra upp för hans 171 cm. Lilla Lookie är ju "bara" 153 cm.

Vi började med att känna lite på varandra i alla gångarter, sen gav vi oss på byten. Eller rättare sagt, jag tänkte "byte" och Hero bytte   Jätte smidigt!!

Efter det satte Emma upp ett litet hinder och visst gick det lite knaggligt så här första gången men vi fick till några bra skutt. Emmas kille Martin filmade aså förhoppningsvis lyckas jag få med den också.. Här är en bild så länge.

  

Av Sandra - 26 januari 2010 15:53

Idag fick vi med oss Katta på en tur i skogen, hon promenerade medans jag satt och frös uppe på Lookie. Idag var temperaturen -7 grader. Alldeles för kallt för att man ska kunna fungera normalt men det gick hyffsat bra ändå!

Här posar vi snyggt i skogen.

  

& här är självaste Katten (Katta) och Lookie efter ridturen.

  

Av Sandra - 25 januari 2010 17:15

Nu var helgen över och eftersom jag har jobbat så är jag ledig både idag och i morgon. Jag tog en rejäl sovmorgon, fixade lite hemma i lägenheten och åt en stadig frukost innan jag begav mig ut till stallet. Där va det -2 grader, inte så farligt faktiskt! Idag traskade vi ut i skogen igen, förbi sjön och bort mot språngarna. Mitt i skogen finns det nämligen en perfekt grusväg och jag hade mina aningar om att den inte va skottad. Först rider man i skogen och man får passa sig så man inte sjunker ner någonstans. Runt träden mjukade jag upp henne i sidorna. Väl framme vid grusvägen såg jag att jägarna hade kört där men i mitten var det perfekt för trav och galopp. Grusvägen leder bara till en större grusväg men där kör det mer bilar så jag atog att den skulle vara isig så vi tog oss några vändor fram och tillbaka istället. Mot slutet frustade hon glatt och skrämde nog bort alla djur som fanns i närheten.

Idag tjafsade vi ingenting om att stå stilla i gången. Hon är blank och fin i pälsen nu och jag känner att jag verkligen gjorde rätt i att bara klipa henne den lilla biten. Hon blir inte det minsta svettig där men givetvis är hon varm och go efter ridturen. Precis till vänster om höger näsborre tappade hon päls för ett tag sedan, en kal fläck. Nu har det växt ut lite hår så man ser det inte längre.

     

Av Sandra - 23 januari 2010 11:33

Jag har haft väldig tur, som har fått följa Matilda & Oliver (Mias barn) & Maximus och Elliott (Sofies barn) sedan dom låg i magen. Nästa fotografering av de små liven har varit vid dopet, 6 månader och 1 år. Och just idag är det lilla Elliott som ska döpas.

Här är några bilder sedan han låg i mamma Sofies mage..

(Klicka gärna på bilderna för att se dom större)

Och så måste givetvis Matildabus få vara med på en bild. Hon är äldst i barnaskaran, dock skiljer det bara 2 månader mellan henne och Maximus. Hon är präglad redan sen mammas mage att vara med på kort och sätter sig nästan automatiskt och gör en pose när man tar fram kameran! Söt!

        

Av Sandra - 22 januari 2010 14:07

Ja det verkar vara vinterns tema både för mig och för Lookie. Härligt men det är ju givetvis skönt att koppla av lite ibland också. Jag har märkt att jag har svårare att somna på kvällarna, vilket jag aldrig har haft problem med innan. Undrar om Lookie har samma problem?   Idag traskade vi ut i skogen igen. Fullfart i skritten men hon lugnar sig snabbt även om hennes bästa gångart för tillfället är galopp på stället. I slutet utav turen lät jag henne sträcka ut i galopp istället!

Stallkatten Nils och Lookie är goda vänner, så fort jag tar in henne kommer han rusandes till henne och dom har sin obligatoriska "kelstund". Söta!

  

Hon ser tröttis ut efter ridturen!

Av Sandra - 21 januari 2010 17:08

Igår kväll kom det ännu mera snö.. Men idag var det jättebra väder. Knappt någon blåst alls. Lookie fick på sig tömkörningsutrustningen och det fina tränset med vitt foder som vi fått utav Emma.   Katta ringde samtidigt som jag skulle ge mig iväg ut mot skogen så jag kilade fast mobilen i hjälmen. Faktum är att jag både rider bättre och tömkör bättre när jag pratar med någon i telefonen. Antagligen för att jag har en förmåga att ställa lite för höga krav och med någon att prata med så har jag lite annat att tänka på också och det blir lite mer "kravlöst". Iallafall så blev det den lilla rundan vid sjön och sedan en annan liten runda. Det skulle verkligen vara kanonkul att köra in henne men det får bli ett senare projket om det ens blir av! Men drömma går ju alltid!

Tänk vilken resa vi fick vara med om precis i början. Nu skulle jag inte byta bort henne mot något! (Här ser man föresten min "halva spårklippning". Funderar på att köpa mig ett körtäcke. Kan vara bra att ha över rumpegumpen!

     

Ovido - Quiz & Flashcards