Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Tugofjärde

Av Sandra - 24 februari 2010 20:23

Stallet var fullt med folk när jag kom dit idag. Vi var tre stycken som skulle rida och det är i sånna lägen man gärna vill ha en längre stallgång. Nu fick vi stå i omgångar och brodda. Men det gick bra. Vi traskade ut på vägen bort till  Målartorp. Lookie var ganska seg till en början men när vi kom bort till grusvägen blev hon genast på hugget. Vi började trava, eller ja dom andra travade medans Lookie galopperade vääääldigt kort galopp. Jag förstår att hon har mycket energi nu när det är svårt att röra sig i hagen. Iallafall, så bytte vi placering från sist till först och då gick det genast mycket bättre. Vi hann en bra bit innan vi vände och travade tillbaka. Lookie hittar formen lätt och jag börjar bli bra på att lätta i handen. Jag sitter gärna annars och tjuvhåller henne. Vi skrittade hemåt igen och alla tre var faktiskt ganska trötta efter våran lite halvlånga tur.


I morgon får Lookie vilodag, jag ska ge blod och då ska man ta det lugnt resten utav dagen.. hur ska jag lyckas med det?!    

 
 
ylle

ylle

25 februari 2010 10:59

Hej Sandra! Kul att Du hittat min blogg! Jag kommer igen och läser mer hos dig senare!!!! hälsningar Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 16 juli 2012 12:30


 

Av Sandra - 10 mars 2010 13:53

Nä, nu tröttnade jag på att inte få vara kreativ och kunna bestämma egen design. Dessutom har bloggplatsen krånglat något fruktansvärt när man ska lägga in bilder. Ni finner mig åter på: www.finpixia.se . Uppdatera era länkar så ses vi där! ...

Av Sandra - 9 mars 2010 21:14

Dagen har varit kantad av möte, möte och möte! Gjorde dock lite nytta på jobbet först. Lookie fick vila idag jag hade ett möte på lillebrors skola som väntade. Mamma och jag var där och ja.. det gick väl sådär kan jag tycka. Alltid svårt med barn.....

Av Sandra - 8 mars 2010 20:56


Det blir lite glest mellan inläggen men det beror på att det är mycket att förbereda inför resan. Lookie är i stallägarens trygga vård och det känns verkligen bra. Bättre stand-in kunde hon absolut inte få. Jag har precis gjort hjälp-listorna klara o...

Av Sandra - 6 mars 2010 23:15


Idag gick jag, Svensson och Lookie på promenad i byn. Jätte skönt väder och hon skötte sig jätte bra. När v kom tillbaka fick hon å ut i hagen med ett tunnare täcke på sig.. det var så varmt i solen så ett vintertäcke var att överdriva. Det nya röda ...

Ovido - Quiz & Flashcards